top
logo

Lawendowy Winec baner

 

banerZarzeccy

 

190x380 jesien


joop001-800x1131

Newsletter

Reklama

banner TK 190x380

rabat15press3


greece-3

Baner-joop

banner TK 570x170

Żabka przyspiesza! Email

Jeden sklep dziennie planuje w przyszłym roku otwierać firma Żabka Polska S.A., lider sektora convenience. Przy wsparciu nowego inwestora - funduszu MID Europa Partners, spółka wdraża ambitne plany rozwoju. Przygotowuje się również do przejęć. Podobnie jak w roku ubiegłym, firma odnotowuje wysoką dynamikę. Estymowany wzrost przychodów ze sprzedaży na koniec roku 2011 sięgnie ponad 20 proc. Żabka Polska S.A. zwiększyła również liczbę sklepów, przekraczając stan 2500. Na tę liczbę składają się głównie sklepy Żabka, jednak coraz większe znaczenie dla Firmy ma format Freshmarket. Są to większe niż Żabka sklepy convenience o bogatszym asortymencie z szerokim wyborem artykułów świeżych oraz wydzieloną mini kawiarnią Freshcafe.

Jestem przekonany, że Freshamarket wyznacza trend na rynku convenience w Polsce. O potencjale tych sklepów świadczy chociażby osiągnięcie progu rentowności projektu już po roku od jego uruchomienia. Wstępne plany zakładające stworzenie sieci posiadającej 500 sklepów były zachowawcze. Teraz jesteśmy już po okresie testowym i dysponujemy kompleksowymi danymi. Nasze analizy wskazują, że potencjał sieci Freshmarket w Polsce to 1000 placówek – mówi Jacek Roszyk, Prezes Zarządu Żabka Polska S.A.

Przyszłoroczne plany ekspansji obu sieci są ambitne. Firma chce otworzyć 250 sklepów Żabka i 100 Freshmarketów.

Zakładamy dynamiczny rozwój organiczny Spółki, ale przygotowujemy się także do przejęć. Strategia MID Europa Partners zakłada konsolidację rynku handlowego w Polsce. Inwestycja w Żabkę to pierwszy krok w kierunku stworzenia grupy, która znajdzie się w pierwszej piątce największych sieci handlowych – mówi Zbigniew Rekusz Partner w MID Europa Partners.

Prowadzone są analizy oraz rozpoczęły sie rozmowy z pierwszymi firmami. Żabka Polska intensywnie przygotowuje się do przejęć. Jednym z pierwszych poczynionych kroków była decyzja o stworzeniu kolejnego centrum logistycznego, na Śląsku. Centrum jest już w trakcie budowy i powstanie w pierwszej połowie przyszłego roku.  

Żabka Polska S.A .

Żabka Polska S.A. jest właścicielem największej scentralizowanej i sformatowanej sieci sklepów typu convenience w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzonych pod marką Żabka. W ciągu kilkunastu lat działalności na krajowym rynku zdobyła pozycję niekwestionowanego lidera tego segmentu handlu w Polsce. Sieć sklepów Żabka to nowoczesna koncepcja handlu detalicznego, która ma na celu przede wszystkim zapewnienie klientom wygody w dokonywania zakupów. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów - w blisko 2500 sklepów Żabka – oferowane są najlepsze markowe produkty i usługi.

Podstawowym celem firmy jest stały rozwój sieci, efektywna obsługa sklepów oraz stworzenie wyjątkowej oferty towarów i usług, zaspokajającej maximum potrzeb lokalnych społeczności. Aby zrealizować tę misję sklepy sieci Żabka posiadają dogodne lokalizacje i charakteryzują się powierzchnią sprzedaży – ok. 60 m², umożliwiającą szybkie i wygodne zakupy. Sklepy są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku. W 2009 roku spółka rozpoczęła tworzenie nowej sieci, większych sklepów o charakterze convenience w konwencji deli pod nazwą Freshmarket.

Więcej informacji o sklepach Żabka na: www.zabka.pl; www.zabkapolska.pl, www.freshmarket.pl

 

Materiały Prasowe

 

sandra-www-min

travel-ecolines


bottom

Copyright © 2010 - 2011 www.PressZone.pl